آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

بازنشر صحبت‌های مرحوم غیاثیان!: من مرده شما زنده، راه این فوتبال به ترکستان است

  • کد خبر: ۹۹۰۴۴
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
بازنشر صحبت‌های مرحوم غیاثیان!: من مرده شما زنده، راه این فوتبال به ترکستان است
باز نشر آخرین مصاحبه کاظم غیاثیان به بهانه امروز که هشتمین سالگرد در گذشتش است را دوباره در این مطلب می توانید بخوانید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امروز هشتمین سالروز درگذشت سید کاظم غیاثیان است. کسی که سه دهه در قامت بازیکن، مربی و سر مربی کنار و همراه باشگاه ابومسلم بود و یکی از نماد‌های ماندگار تیم محبوب خراسانی‌ها به شمار می‌آید. ۲۴ بهمن سال ۱۳۹۲ آخرین روز حیات شادروان غیاثیان بود که بعد از تحمل یک بیماری دو ساله به دیار باقی شتافت. روزی که او از دنیا رفت ابومسلم مثل خودش حال و روز خوشی نداشت و چند ماه بعد او هم از دنیا رفت!

در آن سال ابومسلم لیگ دسته اول را با حواشی زیاد شروع کرد و بعد از دو شقه شدن در نهایت تیمی ضعیف و پر حاشیه راهی مسابقات شد که در نهایت در بهار سال ۹۳ از لیگ دسته اول هم سقوط کرد و پرونده اش برای همیشه بسته شد. شادروان غیاثیان در هفته‌ها و ماه‌های پایانی عمر کاملا درگیر بیماری ش بود و از حال و هوای فوتبال به دور بود.

در اردیبهشت سال ۹۲ تقریبا ۱۰ ماه قبل از فوتش، زمانی که هنوز اندک امیدی به شکست دادن سرطان داشت مصاحبه‌ای با روزنامه شهرآرا انجام داد که آخرین گفتگوی او با رسانه‌ها شد. در این مصاحبه جالب که قبل از حواشی عجیب اول فصل آن سال ابومسلم گرفته شده غیاثیان روز‌های بد تیم محبوبش و فوتبال خراسان را پیش‌بینی کرده انگار آینده را جزءبه‌جزء می‌دیده است! به بهانه سالگرد در گذشت او این گفتگو را باز نشر کرده ایم که در جای خود قابل تأمل و عبرت‌آموز است.

وضعیت جسمانی‌تان چطور است؟

خوبم. به‌هرحال بیماری آن هم با این شرایط برای هر کسی سخت است، اما خوشبختانه برخی دوستانم سر می‌زنند و جویای احوالم می‌شوند.

برای اینکه به منزل شما بیایم، خیلی تماس گرفتم و پیغام گذاشتم، اما گویا شما دوست ندارید از وضعیتتان کسی باخبر شود.

نه، این‌طور نیست (با خنده). من خودم شرایط را درک می‌کنم و نمی‌خواهم کسی به زحمت بیفتد؛ دوست دارم غیاثیان را همه همان‌طوری در ذهن داشته باشند که قبل از بیماری‌ام بودم؛ نمی‌خواهم باعث آزردگی خاطر دیگران شوم.

در این مدت کسی هم به شما سر زده است؟ منظورم مسئولان هستند. به‌هرحال شما پیش‌کسوت فوتبال استان هستید.

نیازی به سرزدن مدیران نیست. هرکس به دیدنم می‌آید از دوستانم است و فقط برای خودم می‌آید نه برای گرفتن عکس یادگاری. البته یکی‌دوبار چندنفر می‌خواستند بیایند، اما خودم اجازه ندادم.

بگذریم؛ شرایط فوتبال استان را چه‌طور می‌بینید؟

آن چیزی که از بیرون مشخص است این است که کسی نمی‌خواهد به این فوتبال کمک کند؛ هرکس هم می‌آید فقط می‌خواهد برای خود کاسبی راه بیندازد و برود. الان فقط شرایط تیم پیام این‌طور نیست؛ ابومسلم هم اوضاعش همین است و روزبه‌روز هم بدتر می‌شود.

در جایی عنوان کرده بودید که ابومسلم را عده‌ای از بین خواهند برد.

این موضوع را در جمعی از دوستانم گفته بودم و فکر نمی‌کنم این مسائل چاپ شود. عده‌ای به‌دنبال ازبین‌بردن نام ابومسلم هستند و شک نکنید که آخر هم این کار را خواهند کرد.

این عده چه کسانی هستند؟

امروز افرادی غیربومی وارد فوتبال ما شده‌اند و تا می‌توانند از رانت اینجا برای خودشان استفاده می‌کنند. می‌دانم که آن‌ها چه کار‌هایی کرده‌اند و می‌خواهند انجام دهند. متاسفانه همان‌ها با دادن وعده‌های دروغ به مربیان داخل استان باعث می‌شوند آن‌ها نیز زیرآب یکدیگر را بزنند.

فکر می‌کنید وضعیت ابومسلم چه شود؟

ابومسلم در این فصل اصلا شرایط خوبی ندارد. مطمئنم حالا که استاندار عوض شده و دوستان ایشان دستشان به جایی وصل نیست، ابومسلم هم با شرایط عجیب‌وغریبی روبه‌رو می‌شود. فقط امیدوارم که این تیم باقی بماند.

از اوضاع هیئت فوتبال استان خبر دارید؟

بله؛ این‌طور نیست که از همه‌جا بی‌خبر باشم. درست است که بیشتر در خانه هستم، دوستانی دارم که از اوضاع ورزش برایم خبر می‌آورند. تمام زندگی من ورزش و فوتبال است. این را هم می‌دانم که چمنیان از هیئت فوتبال کناره‌گیری کرده است. البته به نظر من چمنیان از همان روز اول اشتباه کرد و نباید می‌رفت دنبال این مسائل.

فکر می‌کنید چرا در فوتبال خراسان مربیان با یکدیگر همدل نیستند؟

ببینید ما در فوتبال استان ظرفیت‌های بسیاری داریم. مربیان خوبی هم داریم، اما هیچ‌وقت قدر همدیگر را نمی‌دانیم. در تیم‌ها بیشتر از اینکه به فکر منافع فوتبال شهرمان باشیم، به‌دنبال قرارداد هستیم. نمی‌خواهم درباره مربیان استان و مشهد صحبت کنم؛ چندان دل خوشی دراین‌باره ندارم و ممکن است برخی هم از دست من دلخور باشند. فقط بگویم که ما در ظاهر همدیگر را قبول داریم، اما در عمل حاضریم ریشه هم را بزنیم. با این وضعیت به جایی نمی‌رسیم. من مرده و شما زنده؛ راهی که امروز فوتبال استان می‌رود به ترکستان است! ما در فوتبال شهرمان هنوز بلد نیستیم که چگونه با مدیران اقتصادی رابطه برقرار کنیم. این همه ظرفیت فوتبالی و تبلیغات در استان نهفته است، اما کو یک نفر که به داد این ورزش برسد؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->